Publicat per

L’espai a redissenyar

Per aquest exercici de l’assignatura Disseny Centrat en les Persones he escollit analitzar una plaça amb potencial, com és la Plaça del Castell de St Nicolau, Ciutadella de Menorca.

Torre de defensa, Sant Nicolau

plaça st nicloaualçat_st_nicolau_ciutadella

He escollit aquest espai perquè és un espai públic freqüentat per un gran nombre de persones que hi duen a terme diferents activitats i es respecten entre elles. És un espai on la gent passeja, alguns fan esport, d’altres s’aturen a respirar i mirar la posta de sol, hi ha gent que s’hi asseu a llegir… També es fan concerts en aquesta plaça durant l’estiu, montant un escenari.

Aquesta plaça està a l’entrada del port i és el primer que veuen els vaixells quan arriben a Ciutadella de Menorca per mar. Està aprop del centre de la ciutat i del club nàutic. La plaça te diferents nivells i hi han elices de barcos com a elements escultorics. Sense dubte és una plaça molt atractiva per a realitzar aquest exercici.

M’he fixat que hi ha molta gent que va a patinar en aquesta plaça i s’han fet intervencions il·legals per facilitar la pràctica d’aquest esport. La meva finalitat amb aquest exercici és trobar la manera d’integrar l’esport de l’skate amb la resta d’esports i activitats que es practiquen en aquest espai sense que interfereixin els uns amb els altres i sense deteriorar l’estètica de la plaça.

elice

Debat1el L’espai a redissenyar

1. Enrique Macias Camuñas says:

Hola Aina!

La representació en planta hauria de ser més detallada.

L’espai escollit és interessant i amb potencial, intentar integrar skate amb altres usuaris o esports potser molt interessants, hauràs d’analitzar freqüències d’ús i tipologies d’ús.

Pensa en l’escala de l’espai, potser és massa gran, et recomano que t’enfoquis en una part on hi hagi prou interacció d’usuaris.

K.